سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض جانبی سینوزیت

1- کمبود اکسیژن

وقتی بوسیله ی دهان تنفس می‌کنید، هوا به درستی فیلتر نمی‌شود، بنابراین تنفس را به خطر می‌اندازید. در این شرایط مغز به سادگی اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند بنابراین منجر به کمبود تمرکز می‌شود. بینی متراکم خود را هدف قرار دهید و در طول روز بر روی تنفس تمرکز کنید.
2- داروها و تاثیر منفی بر وضوح ذهنی

داروها یک راه معمول برای مقابله با علائم سینوسی هستند، اما برخی از مواد می توانند وضوح ذهنی را مختل کنند. برخی از داروهای معمول حاوی آنتی هیستامین ها مانند کلرفنیرامین هستند که می توانند موجب خواب آلودگی شوند. سایر مواد تشکیل دهنده مانند سودوافدرین ها می توانند موجب بی قراری شود و ما را در شب بیدار نگه دارد که می تواند روز بعد را تحت تاثیر قرار دهد. اگر دارو فعلی بر روی وضوح ذهنیتان تاثیر می گذارد، در مورد سایر گزینه ها با داروساز یا پزشک صحبت کنید.
3- التهاب و تاثیرات پوستی

سینوزیت شامل التهاب است؛ به این معنی که بدن به حالت مبارزه می‌رود و بیشتر از حد معمول کار می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا وضوح ذهنی چیزی نیست که باید باشد. ارتباط مشخصی بین التهاب مزمن و وجود مه مغزی در مجله ی مرزهای علوم اعصاب وجود دارد. این التهاب همچنین می تواند منجر به ایجاد جوش صورت یا قرمزی در برخی جاهای صورت شود. به جز این تاثیر منفی سینوزیت بر پوست ثابت نشده است.

ادامه مطلب...